Ezért fontos jól beállítani a futóművet

Ha most kimennél az autódhoz és megvizsgálnád a gumikat, a gumik kopását, akkor valószínűleg azt látnád, hogy nem egyenletesen, és nem ugyanolyan mértékben kopott. Ez a rosszul beállított, vagy elállítódott futómű miatt van, és nem jó. Elmondjuk, miért érdemes jól beállíttatni a futóművet!

Ezért fontos a jól beállított futómű

Elsősorban azért, mert ha nincs jól beállítva akkor előfordulhat, hogy a kelleténél gyorsabban fognak kopni a kocsid gumijai, vagy ami még bosszantóbb: lehet, hogy csak az egyik gumid fog jelentősen hamarabb tönkremenni, és emiatt kell majd venned legalább kettőt.

De a rosszul beállított futómű az elektronikában is okozhat gondot: ha olyan autód van amiben van ABS, elektronikus fékerőszabályozó, esetleg ASR vagy HSA (visszagurulás gátló) azok működésében okozhatnak kis zavart a rosszul beállított futóművek, arról nem is beszélve, hogy a kormányzásba is beleszól.

Egyébként az egész nem a te hibád. Nem te állítod el a futóművet: belemész kikerülhetetlen kátyúkba, úgy kell parkolnod, hogy „felállsz” magaslatokra, göröngyös földúton mész. Ezer oka lehet annak miért állítódott el a futóműved.

Most jön az ősz, ilyenkor a legészszerűbb beállítani. Máris mondjuk, hogy miért.

Futómű beállítás ősszel

Hamarosan le kell cserélned a nyári gumidat télire. Egy téligumi garnitúra (ha eredeti gumikról beszélünk) akkor 60 000 forinttól indul, ha a tavalyit / tavaly előttit rakod fel akkor is ennyiért vetted. Ha a téli gumikat egy rosszul beállított futóműre rakatod fel, akkor előfordulhat, hogy a tél végére elkopik a gumi és jövőre vehetsz újat.

Ezt tudod elkerülni úgy, ha most beállíttatod.

Ez történik a futómű beállításkor

A futómű beállítás nem tart sokáig. A Hunter Hawk Eye (ez sólyomszem, de elég fura lefordítani) percek alatt felméri a kocsid futóművét, és extrém pontosan (plusz villámgyorsan) tökéletesre állítja a futóművedet és százezreket spórol meg neked.

Kattints, és tudd biztonságba a kocsidat, gyere el hozzánk futóműállításra.

A: Rendszám
B: Első nyilvántartásba vétel dátuma
D.1: Gyártmány
D.2: Típus
D.3: Kereskedelmi leírás
E: Alvázszám / VIN azonosító
P.1: Hengerűrtartalom
P.2: Teljesítmény
P.3: Hajtóanyag
P.5: Motorszám
J: Járműkategória
G: Saját tömeg
F.1: Összetömeg
R: Jármű színe
V.9: Környezetvédelmi osztály
K: Típus jóváhagyás száma
I: Első magyarországi nyilvántartásba vétel
S.1: Ülések száma vezetővel
S.2: Állóhelyek száma
O.1: Fékezett vontatmány (kg)
O.2: Fékezetlen vontatmány (kg)
(0): Fék nélküli vontatmány (kg)
(1): Ráfutófékes vontatmány (kg)
(2): Átmenőfékes vontatmány (kg)
(3): Nyereterhelés (kg)
Q: Teljesítmény - tömeg arány (kW/kg)
H: Okmányok érvényességének ideje
C.1 C1.1: A forgalmi engedély jogosultja
C.1.2: Utónév
C.1.3: Lakcím
C.4: A forgalmi engedély jogosultjának státusza