Régen elmúltak már azok az idők, amikor a sérüléstől, vagy egyszerűen a kortól rohadó, korrodálódó autót otthon, vagy egy sufniban próbáltuk vállalható állapotba hozni, hogy aztán amíg ki nem rohadt a küszöb, addig használjuk gond nélkül. Megváltozott a világ, a régi Skoda óta.
A régi Skoda története
A régi Skoda (akkor) még viszonylag fiatal volt amikor a Hungária körúton valaki hátulról bele nem jött, akkora lendülettel, hogy azonnal rá is lökött az előttem állóra. Akkor még nem tudtuk, de az volt a Skoda életének a fordulópontja, 2000 környékén a Stadion előtt a Hungárián.
A hátuljával nem volt nagy gond, hiszen ott a motor mindent felfogott, de az eleje behorpadt: nem kicsit, nagyon. A szalon (ne felejtsük el, hogy ez egy jó 20 éves történet) olyan árat adott, amit nem tudtunk kifizetni, ezért addig jártunk, míg valaki hajlandó volt a motorháztetőt, a kocsi fél elejét, és egy (meg nem tudom mondani milyen) hátsó elemet olcsón kicserélni.
Így lett a bordó Skoda elején egy sárga, a hátulján pedig egy zöld elem, odatákolva, valahogy.
Ma már minden más lenne. Tudnánk, hogy miért fontos a jó karosszéria munka.
Ezért fontos a jó karosszéria munka.
A karosszéria munka soha nem jön jól, hiszen kiadás, ráadásul olyan, amit a lehető legtovább igyekszik húzni a legtöbb autótulajdonos, hiszen egy apró fényezendő elem, egy pici rozsdafolt, vagy egy egészen jelentéktelennek tűnő kis benyomódás, zúzódás nem lehet gond – igaz? Pedig az.
Egyrészt azért, mert szinte megakadályozza azt, hogy eladd a kocsidat (a sérült autó eladása meglehetősen bonyolult) másrészt azért, mert esztétikai hiba (hiszen ki szeretne egy olyan autóban utazni amelyik össze vissza van törve, zúzva, vagy fényezni kell) harmadrészt fogalmad nincs milyen állapotban van a kocsid.
Mondjuk olyanban mint szegény Skoda lett, merthogy nincs vége a kálváriájának.
Szegény Skoda, és a rémület
A Skoda akkor okozta a második sokkot, amikor kiderült, hogy a fél alváza szét van rohadva. De ezt most vedd komolyan: annyira, hogy a lábunknál egészen egyszerűen kiszakadt a padló, betört, behorpadt és úgy tűnt, mintha tulajdonképpen az (egyébként 8 éves) gumiszőnyeg tartotta volna egyben az egész autót.
A Skoda ekkor jutott el a karosszériáshoz, aki orvosolta a hibát, de a kocsi menthetetlenné vált addigra. De megtanított arra, hogy néha nézesd meg az autódat akkor is, ha semmi baja. Ha pedig láthatóan gond van vele, akkor nem biztos, hogy az utca végén, hobbiból kocsikat javítgató sráchoz kell vinni hanem érdemes szerelőre bízni.
Van egy nagyszerű karosszériás csapatunk. Hozd el hozzánk az az autódat, és segítünk, megjavítjuk.