5 dolog, amit soha ne tegyél meg a kocsiddal!

Bár a modern autókat rengeteg olyan biztonsági funkcióval felszerelik, amelyek kizárják az emberi hibát (és a cikkből majd meglátod, hogy a kísérletező kedvet is) mégis hajlamosak vagyunk hajmeresztő dolgokat tenni az autóinkkal. Összegyűjtöttünk közülük néhányat, amit lehet, hogy mindig szerettél volna kipróbálni, de arra kérünk, hogy inkább soha semmilyen körülmények között ne tedd meg!

 

De ezt most tényleg ne csináld!

Az a tapasztalatunk, hogy az ehhez hasonló cikkek gyakran kontraproduktívak: elolvasod, hogy mi az, amit semmiképpen ne tégy az autóddal, és – bár lehet, hogy eddig eszedbe sem jutott – csak azért is megteszed. Most viszont nyomatékosan arra kérünk, hogy ezeket ne tedd meg az autóddal.

 

1: Ne állítsd le a motort vezetés közben

Téged is érdekel, hogy mi történik akkor, ha menet közben leállítod a kocsid motorját (ezt csak az új autóknál tudod megtenni, ha engedi egyáltalán, mert a kulcsot nem fogod tudni kihúzni járó motornál)? Ne tedd meg, és nem azért, mert veszélyes, hanem éppen azért, mert a világon semmi nem fog történni. Valószínű, hogy nem is engedi a kocsid, de ha sikerül is, a mai kocsik észlelik, hogy leállítottad a motort, ezért bekapcsol az összes téged védő elektronika és megáll az autó. Tulajdonképpen a világon semmi nem fog történni. Akkor meg minek tennéd meg?

 

2: Ne tedd be hátramenetbe a váltót vezetés közben

Vajon mi történik, ha kettesben mész 30-cal, és hirtelen hátramenetbe rakod a váltódat? Nos, ha egy kézi váltós autód van, akkor egyrészt ehhez hatalmas erő kell, és nagyon nehéz lesz (szegény kocsid ellen fog állni) ha automata akkor meg nem engedi. Ha mégis sikerül valahogy, rögtön tönkrevágod a váltódat. Úgyhogy még egy dolog, amit felesleges megpróbálni is.

 

3: Az utolsó csepp benzinig….

Ez a legfurább ötlet, amit mindenki ki akar próbálni, bár nem értjük mi értelme van azzal vacakolni, hogy 2 csepp benzin maradjon a tankban? Semmi mást nem érsz el vele, mint azt, hogy felszívja a tank aljáról a leülepedett apró részecskékkel teli benzint / gázolajat és ezzel eltömítheti az üzemanyagszűrőt, de ennyi. Te meg imádkozhatsz, hogy eljuss a benzinkútig. Másra nem jó ez az ötlet.

 

4: Ne pihentesd a kezed a váltón!

Ha visszaemlékszel az oktatód is azt mondta, hogy 10 óra 10 percnél fogd a kormányt, ugye? Ez azért van mert így tudsz a legjobban koncentrálni, és – nem mellesleg – nem fogod a váltón pihentetni a kezed. Jobb, ha nem fogod a váltót, mert akkor váltás után a váltókarod pedig ott áll meg ahol neki épp kényelmes (és van mozgástere). Ha ráteszed a kezed akkor kicsit feszíted, a kapcsolószerkezet, a bowden és a csuklók is hamarabb tönkremennek. Oké, nem napok alatt, de hamar.

 

5: Ne tedd fel a lábad a műszerfalra

Pedig milyen jó, nem? Ülsz a bal oldalon, élvezed a zenét, suhantok, felrakod a lábad, hátra dőlsz az ülésben, teljes a chill. Mindaddig, míg a legkisebb ütközés nem következik be, és most itt tényleg elég az is, ha csak 20-szal nekimegy a sofőr egy másik autónak. Abban a pillanatban esélyes, hogy az életed hátralevő részében kerekesszékre szorulsz: ugyanis semmivel nem tartod ellen magad, a lábad fent marad a műszerfalon, te meg becsúszol az ülés és a műszerfal köze. A combcsont és a többszörös lábtörés garantált, de akár a gerinctörés is. Soha ne tegyél ilyet, egy életre kerekesszék lehet a vége.

Ha éppen autót keresel kattints, segítünk kiválasztani a hozzád illőt!

A: Rendszám
B: Első nyilvántartásba vétel dátuma
D.1: Gyártmány
D.2: Típus
D.3: Kereskedelmi leírás
E: Alvázszám / VIN azonosító
P.1: Hengerűrtartalom
P.2: Teljesítmény
P.3: Hajtóanyag
P.5: Motorszám
J: Járműkategória
G: Saját tömeg
F.1: Összetömeg
R: Jármű színe
V.9: Környezetvédelmi osztály
K: Típus jóváhagyás száma
I: Első magyarországi nyilvántartásba vétel
S.1: Ülések száma vezetővel
S.2: Állóhelyek száma
O.1: Fékezett vontatmány (kg)
O.2: Fékezetlen vontatmány (kg)
(0): Fék nélküli vontatmány (kg)
(1): Ráfutófékes vontatmány (kg)
(2): Átmenőfékes vontatmány (kg)
(3): Nyereterhelés (kg)
Q: Teljesítmény - tömeg arány (kW/kg)
H: Okmányok érvényességének ideje
C.1 C1.1: A forgalmi engedély jogosultja
C.1.2: Utónév
C.1.3: Lakcím
C.4: A forgalmi engedély jogosultjának státusza