Az 1,6 literes Ecoboost motor esetéről a magyar Ford-központ azt írta, a hűtőfolyadék kiegyenlítőtartálya hőterhelés hatására elöregedhet és megrepedhet, majd a repedésen elszivárog a hűtőfolyadék.
Hűtés nélkül az egész, de főként a hengerfej túlmelegszik, majd ez is elreped, méghozzá olyan helyen, ahol ez motorolaj-szivárgást okoz. Szerencsétlen véletlen, hogy a hengerfej repedésén át távozó motorolaj éppen a kipufogó-leömlőre szivárog, ami tüzet okozhat.
A magyar importőr erre a problémára szintén hirdetett visszahívási kampányt.
Összesen 480 egyhatos Ecoboost motorral szerelt autó érintett, melyek közül 307-et már megjavítottak, 173-at ezután fognak.
Amennyiben nem magyar forgalomba helyezésű érintett gépjármű van a birtokában, a Ford Etis oldalán http://www.etis.ford.com/ tudja ellenőrizni, hogy van-e az autón visszahívási akció, vagy fáradjon be Ford márkaszervizünkbe, ahol a munkafelvételen az alvázszám megadásával ingyenesen ellenőrizzük.
Az 1.6 literes motorok túlmelegedésből adódó tűzveszélyében az alábbi időszakokban gyártott 1.6-os motorok érintettek:
Típus/Kivitel | Érintett gyártási időszakok (beleértve az adott napot is) |
Fiesta ST 1.6L EcoBoost™ | 19/9/2012-tól – 16/12/2014 |
Kuga 1.6L EcoBoost™ | 1/7/2013-tól – 21/11/2014 |
C-MAX 1.6L EcoBoost™ | 2/6/2010-tól – 22/12/2014 |
Focus 1.6L EcoBoost™ | 23/7/2010-tól – 21/9/2014 |
Kuga 1.6L EcoBoost™ | 8/5/2012-tól – 21/11/2014 |
Transit Connect 1.6L EcoBoost™ | 10/6/2013-tól – 20/12/2014 |